piątek, 3 lipca 2009

Call of Juarez Więzy Krwi



Call of Juarez: Więzy krwi - recenzja

Call of Juarez: Więzy krwi to zapowiedziana w lutym gra studia Techland, która jest prequelem pierwszej części. W grze możemy się wcielić w jednego z dwóch braci McCall, Ray’a oraz Thomas’a. Zaczynamy od walki po stronie Konfederacji w wojnie secesyjnej, co w późniejszej części gry diametralnie się zmienia. Polska produkcja nie zawodzi i może konkurować z zachodnimi shooterami. W trybie kampanii mamy do zagrania 15 rozdziałów podzielonych na 5 aktów. Przejście gry zajmuję niecałe pięć do sześciu godzin. Rozrywkę przedłuża nam tryb wieloosobowy. Niestety, nie miałem jeszcze okazji zagrać online.

Do zabijania przeciwników posłużą nam przeróżne bronie od rewolwerów po strzelby, armaty, działko obrotowe oraz snajperki. Jeśli znudzą nam się bronie palne, możemy skorzystać np. z łuku, dynamitu, i noży do rzucania. Do zabijania większej ilości przeciwników developerzy dopracowali znany z pierwszej części tryb koncentracji.

W grze możemy ujrzeć przepiękne widoki otwartych przestrzeni i widać, że twórcy postarali się, aby gra nie odbiegała od najnowszych produkcji. Efekty specjalne cieszą oko, a muzyka została świetnie dobrana do zdarzeń, które widzimy na ekranie. Na duży plus trzeba zaliczyć system „coverowania”, czyli chowania się za obiektami. Działa to nadzwyczaj dobrze, możemy się dobrze schować i jednocześnie oddać celny strzał. W grze nie obyło się bez małych bugów typu przenikania broni przez ciała lub biegania w miejscu naszych oponentów. Nie przeszkadza to w graniu i cieszeniu się z sukcesów polskich programistów (gra jest dość popularna na zachodzie). Dla mnie: must have.

Zalety:

Fabuła
Grafika
Grywalność
System osłon
Oprawa dźwiękowa

Wady:

Kilka bugów
Krótka kampania
Niesprawiedliwa data premiery (W Polsce gra została wydana 3 dni po światowej premierze)

Ocena: 8/10

Minimalne wymagania sprzętowe:

Windows XP (SP3)/Windows Vista (SP1)
Intel Pentium 4 3.2 Ghz, Intel Pentium D 2.66 Ghz, AMD Athlon 64 3500+
1 GB for Windows XP / 2 GB for Windows Vista
Graphic card with 256 MB RAM, 10.0 or DirectX 9.0c, Shader Model 3.0
4 GB HDD

Rekomendowane wymagania sprzętowe:

Core 2 Duo 3 GHz,
2 GB RAM,
Graphic card 512 MB (GeForce 8600 or better),
4 GB HDD,
Windows XP SP3/Vista SP1

Autor: Zawadzio

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz